Робота гарячих ліній з питань ковіду - Житомирський обласний центр громадського здоров'я

У березні 2020 року з метою налагодження координації з населенням було вирішено організувати «Гарячу лінію з питань коронавірусної інфекції» у Житомирській області за телефоном 44-85-62. Працює вона щоденно з 9:00 до 17:00 години (крім суботи, неділі та святкових днів).

Обласний центр громадського здоров’я розробив алгоритм дій працівника, який чергує на телефоні «Гарячої лінії». Залежно від ситуації, передбачає з’ясування причини звернення та надання інформації щодо шляхів вирішення питань. Це пов’язано передусім з тим, що продовжує зростати кількість хворих осіб, які потребують швидких та надійних відповідей на питання щодо проведення безкоштовного тестування, надання невідкладної допомоги або ж забезпечення ранньої самоізоляції з моменту виявлення перших симптомів тощо

За час роботи гарячої лінії було прийнято та опрацьовано 213 дзвінків: 162 у 2020 році та станом на 11.05.2021 року – 51 дзвінок. Найактуальнішими були звернення щодо питань госпіталізації та стаціонарного лікування, безкоштовних та платних тестувань, порядку перебування самоізоляції, порушення карантину закладами торгівлі та салонами краси, повернення витрачених коштів на лікування COVID, комунікації із сімейними лікарями та підписання декларацій, «ковідної» доплати медикам, вакцинації тощо.

З 9 листопада 2020 року контакт-центр із протидії коронавірусній хворобі COVID-19 у Житомирській області діє на базі обласного центру громадського здоров’я (за номером національного контакт-центру МОЗ України 0-800-60-20-19).

Від початку роботи контакт-центру було опрацьовано 387 звернень, з них 168 – в цьому році.

Серед звернень, які надійшли до нас для додаткового роз’яснення або вивчення питання:

  • переважно скарги на роботу сімейних лікарів (23%), – лікарень (45,5%),
  • звернення щодо лабораторій і роботи поліклінік чи амбулаторій – 9,3%,
  • скарги з інших питань становлять – 8,5%.

Це надання невідкладної допомоги, вакцинація, компенсація за лікування тощо.

За високий відсоток опрацювань звернень відповідальні фахівці Житомирської області за роботу контакт-центру неодноразово отримували подяку від Міністерства охорони здоров’я.


До національного контакт-центру із протидії поширенню COVID-19 станом на 12.05.2021 року звернулися понад 494 тисячі громадян. У своїй роботі сервіс цілодобових фахових консультацій з питань, пов’язаних із COVID-19, що працює по всій Україні.

Заступник міністра також розповів про тематику дзвінків із консультаціями, які повністю оброблені та закриті на рівні операторів. Станом на сьогодні це: додаток «Вдома» – 53,26 % (15 7391 дзв.); питання діагностики – 11,31 % (33 421 дзв.); питання щодо вакцинації – 11,50 % (33 981 дзв.); порядок проходження самоізоляції – 3,73 % (11 047 дзв.); безоплатні/платні тестування – 3,51 % (10 372 дзв.).

Крім того, команда МОЗ продовжує покращувати сервіс залишення запиту на виїзд мобільної бригади, які виїжджають за направленням лікарів до пацієнтів із підозрою на COVID-19. На підставі таких запитів відбулося понад 2 007 виїздів. В контакт-центрі завдяки сервісу віддалених консультацій лікарі надали їх 14 956.

Також МОЗ спільно з колегами з Фонду соціального страхування відпрацював механізм приймання та опрацювання запитів щодо виплат, які здійснює Фонд  у разі захворювання або смерті медичних працівників у зв’язку з інфікуванням  COVID-19. Від 28 грудня до контакт-центру надійшло 323 такі запити.

За інформацією пресцентру МОЗ.
Обласний центр громадського здоров’я.